سلام دوستان و کاربران عزیز وب
ارتش تاریکیتوی قسمت اول آموزش یاد گرفتیم که چرا میخوایم این زبانو یاد بگیریم و فهمیدیم که این زبان بسیار شبیه زبان C و خانوادشه.
حالا میخوایم توی قسمت دوم میخوایم کمپایلر این زبان رو روی ویژوال استودیو کد نصب کنیم.
علت این که از کمپایلر اصلی استفاده نمیکنیم اینه که بسیار ضعیفه و سر کد های سنگین کرش میخوره.
قدم اول: نصب ویژوال استودیو کد:
اگه ویژوال استودیو کد رو دارید از این مرحله عبور کنید ولی اگه نه باید نرم افزارو دانلود و نصب کنید.
دقت کنید که نباید ویژوال استودیو کد رو با ویژوال استودیو اشتباه بگیرید. حجم ویژال استودیو کد تنها 70مگابایت هست.
میتونید از لینک زیر بر اساس نسخه ویندوزتون نرم افزار رو دانلود و نصب کنید.
قدم دوم: نصب ساینتکس زبان:
مرحله دوم نصب ساینتکس زبان pawno هست.
بعد از نصب، برنامه رو باز کنید و در ستون سمت چپ نرم افزار بخش افزونه هارو باز کنید. (تصویر زیر)
حالا در بخش جستجو pawno رو سرچ کنید و افزونه ای که در تصویر زیر مشخص شده رو نصب کنید:
قدم سوم: نصب کمپایلر:
به محل نصب ویژوال استودیو برید و از نرم افزار (code.exe) یک شورتکات درست کنید و به پوشه ای که پروژه توی اون قرار داره (لینک دانلود پروژه در
قسمت اول) انتقال بدید. حالا شورتکات رو باز کنید. حالا توی برنامه به بخش
Tasks > Configure Tasks برید و فایل
tasks.json رو باز کنید و کد های فایل رو کامل پاک کنید. حالا کد های زیر رو توی فایل کپی کنید و سیو کنید:
{
"version": "2.0.0",
"type": "shell",
"args": ["${relativeFile}"],
"windows":
{
"command": "${workspaceRoot}\\pawno\\pawncc.exe"
}
}
حالا اگه دقت کنید میفهمید که توی پوشه پروژتون یک پوشه به اسم
vscode. درست شده. به اون کاری نداشته باشید...
الان باید دکمه f5 رو واسه کمپایل تنظیم کنیم. توی برنامه به آدرس File > Preferences > Keyboard Shortcuts برید و درست رو به روی بخش سرچ فایل keybindings.json رو باز کنید و کد های زیر رو توی اون کپی کنید:
[
{ "key": "f5", "command": "workbench.action.tasks.build" }
]
فایل رو ذخیره کنید.
اگه مراحل رو درست رفته باشید الان موفق شدید و میتونید شروع به کد نویسی بکنید.
الان یک نوت پد باز کنید و یه صورت خالی با این نام test.pwn ذخیره کنید و با ویژوال استودیو بازش کنید.
الان میتونید کد بنویسید و تست کنید...
با زدن دکمه f5 کدتون کمپایل میشه و توی پوشه پروژتون با فرمت amx. ذخیره میشه.
در قسمت سوم آموزش: متغیر ها و چند دستور کاربردی در pawno
Darkness Are Coming...